Micul dejun sa fie precum cel al unui rege….

……pranzul precum cel al unui print, iar cina precum cea a unui cersetor. Asa se zvoneste ca ar fi bine, insa de multe ori noi uitam de prima masa a zilei. De fapt o inlocuim cu o cafea mare si neagra sau mare si aromatizata cu zahar si spuma de lapte. Stiti ca o ceasca de cafea nu ar trebui sa inlocuiasca niciodata micul dejun, iar aici intra in actiune formatia mea de medic gastroenterolog si va spun, daca nu cumva stiati deja, ca epigastralgiile sunt favorizate de bautul licorii negre pe stomacul gol.

Sa incheiem cu sfaturile astea aici la categoria de alimente dupa care poftim…si sa revenim la subiectul principal: ce am mancat eu azi la micul dejun? De ceva vreme imi era pofta de budinca de chia astfel incat, atunci cand am gasit in piata fructe de padure proaspete, am gasit motivul principal pentru care sa imi satisfac pofta. Deci vinovate sunt murele si afinele pe care le-am cumparat din piata, fructe albastre/mov la culoare, pline de vitamine si minerale si foarte zemoase.

Am luat un iaurt mic de 150gr, marca nu conteaza, dar procentul de grasime vi-l spun….iaurtul a fost cu 1,5% grasime. Eu personal nu prefer si nu consum produse degresate, clasicele 0% grasime, pentru ca atunci vitamina D din alimente nu se mai absoarbe, drept urmare nici Ca din alimente nu mai este asimilat. Lipidele – vit D – Ca formeaza un trio magic pe care daca il lipsim de o caramida il inactivam.

Dupa ce am pus continutul iaurtului intr-un bol am decis sa adaug un mix de seminte de chia si fibre. Semintele le-am cumparat la vrac dintr-un lant cunoscut de supermarketuri. Camara mea este plina de astfel de pungulite la care apelez ocazional.

Asupra cantitatiilor m-am decis pe loc: 3 lingurite de chia si 2 lingurite de fibre obtinute din seminte macinate de in si psyllium. Ca sa va faceti o parere mai buna despre raport am pus aceste produse in 2 paharele de tuica…altele nu am gasit in casa 😛

DSC_0020

Am amestecat iaurtul cu chia si mixul de fibre, le-am acoperit cu o farfurioara. Am lasat bolul 15 minute la frigider, iar rezultatul a fost unul delicios…..budinca de chia si fibre, fara a fi nevoita sa ‘gatesc’ ceva. Sa nu uit sa va spun ca am adaugat in aceasta budinca si 1 lingurita de miere naturala pentru a da putina dulceata budincii….pana la urma, or avea fructele fructoza, dar cele de padure sunt acrisoare de la mama natura!

DSC_0024

Dupa ce am ‘gatit’ budinca am aranjat fructele in bol pentru ca eu mereu am mers pe principiul ca savuram o mancare atat cu papilele gustative, cat si cu celulele cu conuri si bastonase ale ochilor si cu mucoasa olfactiva care captuseste narile (asta ca sa va arat ca stiu tot felul de termeni pomposi). Rezultatul final a fost acesta, iar inainte de a spala bolul va garantez ca nu a mai ramas nimic in el. Pofta buna si spor la ‘gatit’ budinca de chia cu miere si fructe de care doriti voi!

DSC_0043

Si la final poza spoiler….cel de langa mine a mancat asta…….

DSC_0039

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s